Massage

Våra massage terapeuter använder olika tekniker anpassad för just dig. Triggerpunktsbehandling , bindvävsmassage, töjningar, artikulering och energimassage exempelvis.

Klassisk massage

Behandlingen bearbetar dina muskelfibrer och stimulerar blodcirkulationen och frigör lugn och ro hormonet OXYTOCIN. Massagen är handfast och djupgående. Den tänjer och mjukar upp muskler och bindväv. Behandlingen anpassas efter dig och ditt behov och kan ges i såväl avslappnande syfte som för behandling av muskelrelaterade besvär.

Våra terapeuter använder olika tekniker beroende på vad du och din kropp behöver.

Triggerpunktsbehandling, töjningar el djupgående massage.

Lymfmassage

Lymfmassage är en enkel metod med goda resultat vid svullnader i armar och ben eller trötthetssymptom. Lymfmassage stimulerar lymfsystemet att föra ut överskottsvätska och slaggprodukter på ett effektivt sätt ur kroppen – sätter fart på kroppens avlopp helt enkelt. Lymfmassagen består av strykningar, djupandning och lätta tryck i lymfflödets riktning och ibland något djupare grepp för att lösa upp stopp och fibroser. Behandlingen blir därför en blandning av strykningar, muskelmassage, andning och tryck. Detta är en mycket lugnande behandling, eftersom lymfsystemet fungerar bäst när man är avslappnad. Lymfsystemet stimuleras att arbeta bättre utan att öka blodcirkulationen. Behandlingen passar ALLA, men speciellt personer med någon typ av mindre svullnad, smärta, domningar eller trötthetssymptom. Kunder brukar uppleva sig “lätta i kroppen” efter massagen.

Vill du boka massage?

Boka tid för massagebehandling direkt online.